vineri, 5 septembrie 2008

DE-ALE ÎNŢELEPCIUNII (XXXX)

"Aminteşte-ţi, noi nu suntem în competiţie numai cu duşmanii. Ne luăm la întrecere şi cu prietenii noştrii. Adevărata competiţie este cu cei pe care îi cunoaştem. Cu străinii nu este cine ştie ce competiţie. De aceea, doi străini nu se pot duşmăni aşa cum fac fraţii. Dorim să dovedim că suntem cineva în faţa persoanelor care ne cunosc."

"Divinitatea nu este departe de cel care simte dragostea. Dragostea nu este negare, excludere; dragostea este acceptare, includere. Dragostea este un fel de afirmaţie profundă în faţa întregii existenţe."

"Religiozitatea se poate naşte în sufletul oricui ridică întrebări, cercetează, este nemulţumit. Religiozitatea nu se poate naşte în sufletul unei persoane a cărui viaţă este lipsită de anxietate, întrebări, dubii şi nemulţumiri."

"În momenul în care spun despre o persoană că este a mea, procesul de stăpânire a debutat. Soţia numeşte soţul "meu", este o posesie. Dar atunci când devenim stăpânul unei persoane, chiar atunci, condamnăm sufletul acelei persoane. Tocmai am ucis-o. Am distrus acea persoană în momentul în care am pretins că ea sau el ne aparţine.

"De fapt, atunci când o persoană ne aparţine, ne purtăm cu ea ca şi când nu ar fi un individ, ci un obiect. Normal, ori de câte ori există o relaţie care implică posesia, dragostea nu-şi are locul. Ceea ce se manifestă este numai conflictul."

OSHO - RĂZBOIUL ŞI PACEA INTERIOARĂ

Niciun comentariu: