vineri, 21 martie 2008

A PLECA SAU A NU PLECA DIN PROPRIA TA ŢARĂ


O să vă întrebaţi de ce m-am oprit să dezbat acest subiect.. Bineînţeles nu întâmplător! În ultimii ani foarte mulţi dintre noi fugim în stânga şi în dreapta încercând să ne câştigăm supravieţuirea, căutând un loc din ce în ce mai bine plătit. Pentru o parte dintre noi apare o rază de speranţă mult mai tentantă şi anume – găsirea unui loc de muncă în străinătate! Până aici toate bune şi frumoase… Ceea ce pe mine uneori mă întristează este faptul că foarte mulţi dintre noi dacă observăm că ne merge bine,…,acolo departe, încercăm dacă se poate să ne aducem şi familia, să se strămutam cu totul. Cunosc şi eu personal destui oameni care s-au stabilit pe alte meleaguri decât cele româneşti. Tema pe care o dezbat în acest articol vizează această problemă. Ştiu, ştiu, o să-mi spuneţi ceva de genul: “în scumpa noastră ţărişoară ne merge prost şi suntem muritori de foame. Prin urmare, trebuie să facem ceva mai mult pentru noi!” . De acord!

Ideea este că de obicei mintea care este expertă în a vrea mai mult şi mai mult nu se opreşte doar la a strânge ceva bani. Ea vrea,..,dacă se poate şi se iveşte conjunctura acolo departe,…….,să decidă mutarea definitivă. Mintea începe să conştientizeze că acolo departe, se încheagă lucrurile şi perspectivele sunt cu totul altele… Ceea ce vreau să vă spun şi sincer, nu cred că mă înşel,.., consider că fiecare suflet de pe pământ are un rost! Dacă cineva se naşte într-un anumit loc nu se întâmplă degeaba, nu este întâmplător! Din păcate, în marea noastră inconştienţă, nu realizăm acest lucru şi ne luam catrafusele şi ne mutăm în altă parte. De mult timp simt că am un rol aici în locul în care m-am născut (drept dovada pozele pe care le-am postat pe blog – frumosul meu oraş).

Oriunde mă duc, conştientizez că tot mai bine este “acasă”. Sunt convins că şi voi simţiţi acelaşi lucru….De multe ori, îmi dau seama că trăim într-o nebuloasă şi că ne identificăm foarte tare cu exteriorul, cu lumea fizică în care ne învârtim şi uitam de fapt că scopul pe această minunată planetă nu este să strângem doar bani şi să ne realizăm. Viaţa, experienţa de viaţă m-au făcut să conştientizez acest aspect. Este ca un beculeţ care s-a aprins şi atunci când se întâmplă, credeţi-mă nimeni nu va mai induce în eroare. Sinele tău cel mai înalt nu te poate minţi niciodată!
Şi uite aşa,.., ne simţim realizaţi dacă ne mutăm în altă parte şi ne merge mai bine. Din păcate, cu sau fără bani, oamenii tot goi se simt în interior,..,ceva îi nemulţumeşte.. Într-un cuvânt, au uitat de ei înşişi sau poate fug de ei înşişi (ambele variante sunt adevărate). Mă bucur că D-zeu e bun cu mine, şi că are grijă de mine, cum de altfel sunt convins că de fiecare dintre voi are grjă. La urma urmei,…,este prietenul nostru cel mai intim…Ştim cu toţii că cel mai bine ne simţim când suntem doar cu D-zeu în inima noastră. O să dezbatem şi acest subiect într-un alt articol.

M-am tot uitat pe alte bloguri şi sincer să fiu am observat că nu prea ne place să construim ceva trainic în jurul nostru fie cu vorba sau cu fapta….Expresiile noastre, jargoanele noastre, criticile aduse şi batjocura adusă altora fără să ne uitam în propria noastră viaţă, ……. Rar am găsit ceva constructiv, pozitiv scris să ne fie bine tuturor fără să fim “acizi ” unii cu alţii. Ceea ce este şi mai interesant este că ne plac astfel de ştiri şi noutăţi despre X sau Y….Sincer sunt interesante dar, nu constructive. În final nu ajută pe nimeni! Offf,…., încă mai sper că oamenii se vor apleca şi spre alte lucruri care să le înnobileze sufletul.. Oricum, este loc pentru toată lumea şi până la urmă suntem unici în felul nostru. O multitudine de idei, păreri pro sau contra conduc în final la ceva bun. Bine că nu suntem copii trase la xerox că tare plicticoasă ar fi viaţa. Iarăşi am deviat de la subiect…..Ca să nu mai lungim foarte tare vorba, concluzia la care am ajuns şi de care ar trebui să ţinem cu toţii cont de ea este: putem să muncim, să ne realizăm, însă să nu uitam de noi înşine şi de locul în care ne-am născut…D-zeu ştie întotdeauna ce este mai bine pentru noi şi care ne este scopul pe pământ, acolo unde ne naştem. Din păcate suntem atât de puţini care conştientizăm acest lucru…..

Niciun comentariu: