sâmbătă, 22 martie 2008

DESPRE IUBIRE ŞI IERTARE



Începând de astăzi, o să vă prezint o serie de cicluri de articole care sunt convins că o să vă placă..Vreau să vă spun că tot ce găsiţi aici pe blog despre spiritualitate şi nu numai sunt realităţi existenţiale peste care nu putem trece indiferenţi. Pentru unii dintre noi ar părea o glumă, s-ar crede despre mine că sunt cu capul în nori. Ei bine, dragii mei a-şi vrea eu să mai fiu cu capul în nori. Spre bucuria mea, am scăpat de sindromul acesta. De fapt până la vârsta de 24 de ani am tot fost cu capul în nori. Este ca şi cum te-ai dezbracat de propria haină veche şi ai lua una nouă. Adevărul este că tot timpul ne schimbăm haina precum anotimpurile. Haina sufletului nostru se schimbă permanent. În acest articol vom discuta despre iubire şi iertare, urmând ca în celelalte articole să punem accent pe ego, minte, ură, invidie, răutate, etc. De fapt, toate fac parte din fiinţa noastră..
Iubirea,…, iertarea se pot separa? Puţin probabil,….,dacă le-am separa cealaltă s-ar anula! Realitatea prezentă din zile noastre scoate la lumină altceva. De multe ori spunem că iubim! Toţi spunem că iubim….Însă ştim ce înseamnă iubirea? Ei bine, dragii mei, nu prea ştim ce este iubirea. Doar credem că iubim când de fapt în realitate noi nu iubim. Aici mă includ şi eu,…, s-au mai bine zis până la 24 de ani nu am ştiut ce înseamnă iubirea..
IUBIREA noastră este strâmtă, limitată şi chiar egoistă. Iubire egoistă? Hmmm! Numai iubire nu poate fi considerată ! Oamenii cred că iubesc! Mi-a fost greu să îmi schimb modul de gândire despre ce înseamnă iubirea şi iertarea. Lipsa acestora în viaţa noastră ne slăbesc sufletul. Până şi o floare dacă nu o iubeşti ea suferă şi se simte singură. Să vedem ce credem noi că înseamnă iubirea (o iubire mascată):
1. Iubirea se acordă doar prietenilor, familiei, iubitului sau iubitei;
2. Iubirea noastră este egoistă şi nu lăsăm pe alţii să ne calce terenul – apariţia geloziei;
3. Iubim atunci când ceilalţi ne fac pe plac.Când nu ne fac pe plac sentimentele noastre se schimbă;
4. Iubim aspectele bune din ceilalţi şi aspectele rele ne deranjează;
5. Iubirea noastră pretinde şi cere în schimb acelaşi lucru.
Cu acest tip de iubire am trăit şi eu…Distrugător a-şi putea spune… Şocul a fost pe măsură să constat că iubirea mea a fost de fapt falsă şi niciodată autentică.
Iubirea autentică este următoarea:
1. Iubirea nu are graniţe şi se dăruieşte tuturor celor care ne ating viaţa;
2. Iubirea nu se acordă doar prietenilor, familiei, iubitului sau iubitei (iubirea doar este şi reprezintă o resursă interioară care nu se termină niciodată);
3. Iubirea nu are criterii de selecţie şi nu pretinde nimic în schimb. Orice act de a pretinde ceva în schimb conduce la condiţionare. În acest caz, ce fel de iubire este aceea care pretinde ceva în schimb? Este doar un surogat, este ceva fals. Când iubiţi ,…., iubiţi necondiţionat! Iubiţi persoana de lângă voi, partenerul de viaţă, prietenii, pentru ceea ce sunt. Iubiţi şi defectele lor pentru că nu-i aşa,…,nimeni nu-i perfect! A iubi pe cineva cu adevărat înseamnă a-l accepta aşa cum este, cu defecte şi calităţi. A încerca să schimbăm pe cineva înseamnă a nu iubi. Să nu uităm că greşelile în general ne fac să devenim înţelepţi şi ne ajută în evoluţia noastră;
4. Nu cereţi şi pretindeţi aceiaşi iubire celor din jur. Nimeni nu este obligat să dăruiască mai mult decât simte. Când nu primim aceiaşi iubire ne simţim frustraţi şi dezamăgiţi. Schimbaţi această optică de a vedea lucrurile pentru binele vostru cel mai înalt… Un prieten îmi spunea acum 7 ani următorul lucru:”mulţumeşte-te cu puţin pentru că acel puţin poate reprezenta totul”. La vremea respectivă nu am înţeles ce a vrut să spună, chiar consideram că este absurd să mă mulţumesc cu puţin. Acum îi mulţumesc pentru vorbele sale înţelepte! Din păcate, acum nu pot să-i mulţumesc pentru că nu mai este în ţară şi nu am mai auzit nimic de el;
5. Chiar dacă nu primiţi aceiaşi iubire să nu vă pară rău niciodată!
Iubirea este un DAR! Dăruiţi-o necondiţionat aşa cum D-zeu a pus-o cu migală în sufletul vostru. Matei spune: „Fiţi desăvârşiţi, precum Tatăl vostru din ceruri desăvârşit este" (V, 48). Iată ce frumos a spus Matei.. Dacă D-zeu a pus cu migală tot ce este mai bun în noi, este necesar să predăm mai departe ştafeta şi să facem acelaşi lucru..
Iată cum s-a schimbat IUBIREA….Credeţi-mă că funcţionează! O aplic de mai bine de 7 ani….La început mi-a fost greu! Însă pentru binele meu şi al celorlalţi trebuia să fac ceva cu viaţa mea.
IERTAREA……Hmmmm! Toţi vrem să fim iertaţi de cei din jur! Iertarea apare ca rezultat al iubirii! Dacă sămânţa iubirii există în voi şi o lăsaţi să se dezvolte atunci ea nu mai poate lăsa loc sentimentelor de mânie, ură şi lipsă de iertare.. Dacă suntem incapabili să iertăm atunci niciodată nu am iubit! Doar credeam că am iubit! Un om care iubeşte totul în jur de la firul de iarbă, până la soare, stele, copaci, etc…. este prietenul vostru adevărat. Acesta niciodată nu pretinde nimic în schimb. El doar o să vă dăruiască din fiinţa sa fără să ceară nimic. Nu are de ce să vă ierte, pentru că vă iubeşte! Un om care iubeşte nu are CE SĂ IERTE! Greu de înţeles acest aspect existenţial însă nu imposibil. Iubirea, iertarea, bunătatea sunt bijuteriile inimilor noastre. Ele ne încarcă energetic şi spiritual. Iubirea este respiraţia sufletului! De fapt, nu putem să spunem nimic despre iubire pentru că nu are nicio definiţie! Iubirea este sentiment, este energia care ne menţine în viaţă. Este pâinea noastră cea de toate zilele pentru că ne hrăneşte efectiv. Ne mobilizează să mutăm chiar şi munţii! Iubirea mută munţii, la fel şi credinţa deşi aceasta poate foarte uşor să fie dezrădăcinată.

Niciun comentariu: