miercuri, 2 iulie 2008

LUMEA NECUVÂNTĂTOARELOR ÎN PRAGA





















Pe lângă clădirile, parcurile, grădinile încântătoare oferite de Praga turiştilor, păsările ocupă şi ele un loc aparte. De exemplu, în grădina Parlamentului ceh se plimbă tacticos doi păuni (unul alb şi altul colorat care de altfel, este foarte cunoscut tuturor). Când i-am văzut prin grădină, mă gândeam că în România, cel puţin în Braşov, aş putea admira asemenea exemplare doar la Zoo, nicidecum prin grădinile şi parcurile oraşului. Pe semne, că cehii au mare încredere în vizitatori de pot lăsa să se plimbe în voie astfel de specimene rare.
Apoi, pe marginea Vltavei, se plimbă la fel de ţanţos lebede albe, raţe, porumbei. Aceste păsări sunt dresate efectiv de trecători întrucât nu se sperie deloc.. Nu mică mi-a fost mirarea atunci când, am observat că lebedele şi porumbeii stăteau la 2 centimetrii de picioarele mele şi nu fugeau. Interesant! Am ajuns să o văd şi pe asta..... Le dădeam din palmă să mănânce pâine. Nu-mi venea să plec de acolo, pentru că niciodată nu am să văd aşa ceva în Braşov ori în alte localităţi din ţară. Eu doar la Zoo le-am văzut... Nici atunci atât de aproape! Superb! Pur şi simplu le studiam comportamentul, cum pluteau pe apă, se ciuguleau, fâlfâiau din aripi....Gândindu-mă la noi românii,...., mai degrabă rromii, le-ar prinde şi le-ar mânca decât să le vadă aşa grase şi frumoase pe marginea unei ape. Cu siguranţă, în ochii multora, acestea ar sta mai bine într-o oală cu sarmale, varză călită. Priviţi şi voi aceste necuvântătoare pe care efectiv le-am iubit cu toată fiinţa, mulţumindu-i Creatorului pentru că mi-a dat posibilitatea să văd un loc atât de încântător cum este Cehia.

Niciun comentariu: