joi, 3 iulie 2008

CÂTEVA IMPRESII DESPRE PRAGA

Chiar dacă am stat puţin, Praga rămâne un oraş european în adevăratul sens al cuvântului. Oamenii nu sunt cu mult diferiţi decât noi.

În metrou, m-am uitat la cei din jurul meu şi am constatat că nu au trăsături distincte astfel încât să poţi spune despre cineva:"are faţă de ceh".

Există fizionomii distincte, pe care nu le poţi încurca uşor. Aici mă refer la germani, nordici...
Aspectele pozitive în ceea ce priveşte Cehia sunt următoarele:

- au încredere destul de mare în oameni (la plecarea din hotel, i-am spus recepţionerei că poate verifica camera să vadă dacă lipseşte ceva. Aceasta mi-a răspuns zâmbind că totul este OK şi că are încredere în mine). În România, nu cred că o să am parte de un asemenea tratament. Acest lucru, se datorează faptului că, în România încă se mai fură ca în codru;

- în staţia de autobuz - Flora din Cehia, există un MALL imens cu patru etaje. Am rămas surprins să constat că în "Flora" nu există gardieni care să păzească acest mall..M-am uitat după ei pe la toate etajele, nu am dat de nici unul. Apoi, am reuşit să fac şi câteva poze înăuntru şi nimeni nu a încercat să mă scoată în şuturi aşa cum se întâmplă de exemplu la SHOPPING CENTER UNIREA din Braşov;

- în autobuze, metrou, întotdeauna se anunţă ce staţie urmează. La mine în Braşov, nu beneficiez de astfel de servicii pe mijloacele de transport în comun; nu mai spun de facilităţile oferite persoanelor cu handicap locomotor...;

- nu există aglomeraţie pe şosele (nu am auzit claxoane de maşini pe străzile din Praga. În România, acest lucru este ceva normal;

- în staţiile de metrou există maşini electronice speciale care îţi dau tichete de călătorie + restul la bani;

- deşi mi-am luat de fiecare dată bilet de călătorie, niciodată controlorii nu au venit să mă verifice dacă am bilet;

- gara este imensă;

- vizitarea obiectivelor turistice se face gratis. În Braşov, ori în alte localităţi acest lucru reprezintă un vis.

Aspecte negative:

- nu prea am văzut măturători pe stradă. Cred că fac curăţenie noaptea...Pe alocuri există mizerie..;

- viaţa în Cehia este foarte scumpă. Pentru cehi, nu cred că se simte foarte tare acest lucru, însă pentru turişti....

Acestea sunt aspectele semnificative pe care le-am observat la cehi. Nu ştiu dacă am scăpat ceva. Cert este că Cehia este superbă.....Am auzit că slovacii de la 1 ianuarie 2009, trec pe EURO. Cehia urmează Slovacia, dacă nu cumva trec împreună pe EURO.....România, din păcate, mai are mult de aşteptat..

* În imagine - MALL FLORA (PRAGA)

Niciun comentariu: