luni, 20 iulie 2009

DESPRE IDENTIFICARE

Uneori am senzaţia că ne luptăm cu morile de vânt. În general un om nu poate atinge vârsta de 100 de ani. Cu toate acestea, chiar dacă fiecare dintre noi suntem conştienţi că nu putem atinge această vârstă, toată viaţa ne chinuim să achiziţionăm tot felul de lucruri efemere. Omul din fire este un mare strângător. Indiferent că vorbim de bani în conturi bancare, obiecte, case - omul adoră să strângă. Măcar de ar achiziţiona strictul necesar….Însă mintea nu-i dă pace!

Majoritatea maeştrilor ne învaţă arta de a privi detaşat viaţa. Aceştia ne aduc mereu aminte că suntem prea acaparaţi de lumea materială şi uităm de noi înşine.
Am observat că oamenii sunt foarte ataşaţi de lucrurile pe care le deţin.

De exemplu, ieri am avut surpriza să se strice DVD Recorder (DMR-ES15 Panasonic) pe care l-am cumpărat acum 2 ani şi jumătate. Din fire, omul fiind ataşat de lucrurile pe care le deţine are sentimentul părerii de rău.

L-am dus la service şi cei de acolo mi-au spus că nu mai funcţionează unitatea optică inscriptoare. Prin urmare nu mai citeşte discurile. La vremea respectivă am dat destul de mulţi bani pe dvd-ul recorder…

Am încercat să văd care este problema şi am văzut că afişează eroarea U61. După ce specialiştii de la service au evaluat aparatul, aceştia mi-au spus că trebuie să schimb unitatea optică. Din păcate aceasta costă destul de mult. Nu vă vine să credeţi însă până la urmă am luat DVD-ul acasă.

Mi-am dat seama că o să mă chinui cu el mai mult decât dacă o să-mi cumpăr altul. Fără niciun pic de remuşcare, am luat aparatul şi l-am depozitat la obiecte care nu mai funcţionează. Mulţi mi-au spus că nu sunt normal…Din păcate mulţi dintre noi uităm că de fapt orice obiect electronic se mai şi defectează şi că totul se deteriorează până la urmă. Important este să ne folosim de obiecte fără să ne ataşăm de ele. Atunci când l-am lăsat afară, inima mea nu s-a mişcat.

Cineva din interior mi-a spus: „Este doar un obiect, tu nu eşti acesta!.” Pur şi simplu inima mea s-a uşurat, fiinţa mea a devenit calmă. Este destul de dificil să practici non-identificarea.

Acum obiectul este de domeniu trecutului…. Important este să privesc înainte. O să-mi cumpăr altul dacă voi avea bani. Dacă nu, asta e….Mulţumesc tuturor maeştrilor care m-au învăţat să privesc totul cu detaşare fără să mă identific cu lucrurile materiale care nu fac decât să producă multă suferinţă. Să suferi inutil după obiecte…Cât de stupid ne putem comporta!

2 comentarii:

Carmen Gigartu spunea...

Izvorul suferintei este dorinta si atasamentul.

Cristian spunea...

@Carmen
În acest moment, cerul se bucură, toate fiinţele angelice se bucură pentru că există oameni care înţeleg semnificaţia identificării, a ataşamentului.Mă rog ca fiecare dintre noi să se trezească şi să conştientizeze adevărul spus de tine şi de mulţi alţii. Cu cât înţelegem mai repede adevărul în ceea ce priveşte efemeritatea lucrurilor, cu atât suntem mai aproape de Dumnezeu. Pur şi simplu, ne jucăm rolul pe scena vieţii şi atât.Noi suntem mai mult decât corpul, mai mult decât lucrurile...Suntem divini!Suntem părticele divine din Creator.Namaste!:)