duminică, 4 octombrie 2009

SFECLA ROŞIE ŞI FICATUL

Astăzi m-am dus în Carrefour şi mă uitam la standul cu legume. Am văzut sfeclă roşie...Îmi era dor să gust această minunată legumă. Aşa că am luat o sfeclă şi acasă am început să o mănânc crudă.
Are un gust extraordinar...Ce îţi oferă sfecla? Sănătate....Iată ce informaţii utile am găsit despre această legumă.....
Sfecla roşie
(Beta vulgaris) este o specie alimentară deosebit de nutritivă, având şi multe aplicaţii terapeutice, din păcate insuficient studiate şi exploatate.


Printre substanţele benefice conţinute de rădăcina sfeclei se numără sărurile de potasiu cu efecte pozitive asupra tensiunii arteriale. Este important de reţinut că spre deosebire de majoritatea vitaminelor, acestea nu sunt distruse sau inactivate prin tratament termic, deci proprietăţile sfeclei rămân prezente indiferent dacă este servită crudă sau preparată. Sucul de sfeclă roşie este şi el sănătos, având un efect de dezintoxicare a ficatului.

Proprietăţi miraculoase
:

Sfecla roşie este o sursă naturală de zahăr, glutamină, conţine carbohidraţi, sodiu, potasiu, calciu, magneziu, fier, iod, cupru, vitaminele A, C, PP şi B6. Cantitatea mare de potasiu şi acid folic ajută la reglarea pulsului şi a tensiunii arteriale. Sucul de sfeclă roşie este recomandat în maladii cum sunt hepatitele, tulburări circulatorii şi anemii.

Sfecla roşie este săracă în calorii, de aceea este recomandată în diete, oferind organismului suficiente substanţe care să prevină întărirea sistemului imunitar.

Sunt de preferat sfeclele mici şi de culoare foarte închisă.

Cercetătorii au descoperit că sucul de sfeclă roşie are un efect miraculos asupra ficatului. Elimină senzaţia de oboseală persistentă, distruge grăsimile depozitate şi ajută la o bună funcţionare a ficatului.

Este deosebit de eficientă în viroze, anemii, imunitate scăzută, nevroze, demineralizare, slăbiri a organismului, reglează funcţiile hepatice, fiind uşor digerabilă. Este contraindicată în diabet, având conţinut ridicat de zaharuri şi glutamină.

Frunzele de sfeclă roşie sunt deosebit de bogate în vitamine, fiind o sursă sigură de calciu şi fier natural. De reţinut că, prin conservare în oţet de mere, sfecla roşie se îmbogăţeşte în vitamine prin procesul de fermentaţie (vitaminele B6, B12).

Sunt multe soiuri de sfeclă roşie, iar în funcţie de acestea diferă forma rădăcinii care poate fi rotunjită, conică sau turtită. Rădăcina conţine foarte mulţi antociani, un pigment care îi conferă culoarea roşie persistentă.

Cea mai bună sfeclă roşie pentru gătit este cea de mici dimensiuni, care este mai dulce datorită unui conţinut sporit de glucide, iar fibrele sunt mai puţin sau deloc lignificate.

Consumată coaptă sau crudă, ca salată, cât şi sub formă de suc simplu sau în amestec cu alte ingrediente, sfecla roşie este un aliment extrem de nutritiv, având un puternic efect de energizare şi de remineralizare a organismului.

Sfecla roşie proaspătă are de două ori mai mult acid folic şi potasiu decât cea preparată.

O ceaşcă de suc de sfeclă roşie conţine 75 de calorii, 0,3 grame de grăsimi, 3,4 grame de fibre, 17 grame de carbohidraţi, 131 miligrame de sodiu, 136 miligrame de acid folic, 0,6 miligrame de mangan şi 519 miligrame de potasiu.

Studiile ştiinţifice au demonstrat că sucul de sfeclă roşie ajută ficatul să distrugă grăsimile depozitate şi, totodată, menţine sănătatea ficatului şi ajută la buna funcţionare a acestuia.

Sfecla roşie este un eficient tonic al ficatului, organ pe care îl sprijină mult în efortul de curăţare a organismului de toxine. Specialiştii în nutriţie recomandă consumul zilnic al unei jumătăţi de sfeclă roşie crudă sau a sucului de sfeclă roşie.Sănătate tuturor!

8 comentarii:

mmary spunea...

Cu siguranta voi incepe un consum sustinut de sfecla rosie, am unele probleme cu ficatul, e foarte sensibil ...

Multumesc pentru articol , e folositor si bine documentat...

Pace si bine Cristian.

Si o zi frumoasa si binecuvantata :)

Cristian spunea...

@Marry
Mă bucur că articolul te-a ajutat în ceea ce priveşte funcţionarea normală a ficatului.Cred că fiecare dintre noi avem probleme cu ficatul mai ales că alimentaţia noastră este mai mult chimizată. Oricum încerc pe cât posibil să consum alimente care nu au multe E-uri.Să îmi spui cum te simţi după cura cu sfeclă roşie.Un început de săptămână liniştit.PA!:)

Cristake spunea...

"Astăzi m-am dus în Carrefour şi mă uitam la standul cu legume. Am văzut sfeclă roşie...Îmi era dor să gust această minunată legumă. Aşa că am luat o sfeclă şi acasă am început să o mănânc crudă."
Sfinte Sisoe, sper ca nu ai mancat-o acolo, intre rafturi :)) Just joking, desigur.
Frumoasa fotografia, imi place. CAt despre sfecla rosie... inca nu-s eu copt destul cat sa ma apuc de alimentatie de asta "chibzuita".

delliana spunea...

Sfecla rosie e minunata coapta, cu lamaie, sare si ulei de masline. e salata mea preferata.

Cristian spunea...

@Cristake
În toate este un început Cristake.Dacă te supără cumva ficatul, mănâncă sfeclă roşie(coaptă, fiartă)...Nu contează!Proprietăţile acestei legume sunt remarcabile.Uneori din comoditate preferăm să nu cumpărăm rădăcinoase pentru sănătatea noastră.Cine să mai stea să cureţe o sfeclă de coajă şi să o mănânce crudă?Preferăm în schimb să mâncăm alte prostii care ne distrug sănătatea.Cred că trebuie să devenim mai conştienţi când vine vorba de sănătatea noatră.:)

Cristian spunea...

@delliana
Good!Acum este sezonul acestor gustoase legume.De ce să nu ne bucurăm de ele? O să fac în această toamnă o cură de legume şi fructe.Sunt foarte bune pentru detoxifiere.Mulţumesc pentru vizită Delliana!:)

EcM's HandWork spunea...

iata o salata dietetica cu sfecla pe care o poti consuma la orice ora: sfecla cruda razuita, piept de pui fiert si taiat cubulete,castravete murat taiat cuburi si putin iaurt cat sa umezeasca putin compozitia ca aceasta sa nu fie prea seaca. la urma se adauga sare dupa gust. cantitatile se stabilesc dupa dorinta fiecaruia. salata este foarte buna.

Cristian spunea...

@EcM's HandWork
Mulțumesc pentru rețetă!Merită să fie ținută minte. Week-end minunat!:)