duminică, 5 mai 2013

LA PAȘTI!

LA PAȘTI!
               de George Topârceanu
Astăzi în sufragerie
Dormitau pe-o farfurie
Necajite și mânjite
Zece ouă înroșite.
Un ou alb abia ouat
Cu mirare le-a-ntrebat
"- Ce vă este frățioare
Ce vă doare?
Nu vă ninge
Nu vă plouă
Stați gătite-n haină nouă

Parcă, Dumnezeu mă ierte
N-ați fi ouă..."
"- Suntem fierte!"
Zise-un ou rotund și frez
Lângă pasca cu orez.
Și schimbându-și brusc alura,
Toate-au început cu gura:
"- Pân' la urmă tot nu scap"
"- Ne gătește de paradă"
"- Ne ciocnește cap în cap
Și ne zvârle coaja-n stradă"
"- Ce rușine!
Ce dezastru!
Preferam să fiu omlet"
"- Eu, de m-ar fi dat la cloșcă,
Aș fi scos un pui albastru"
"- Și eu unul violet"
"- Eu mai bine-ar fi să tac.
Așa galben sunt, că-mi vine
Să-mi închipui că pe mine
M-a ouat un cozonac!"

Niciun comentariu: