
"În privinţa relaţiilor internaţionale, Bucureşti - Budapesta şi Bucureşti - Viena au avut un grad de ocupare de 70-80%”, a precizat Năstăsescu. Din totalul cifrei de afaceri, 25% reprezintă relaţiile internaţionale şi 70% cele interne.
Astfel, creşterea cifrei de afaceri, în ultimii ani, este justificată prin atragerea unui număr mai mare de călători care aleg vagoanele de dormit şi tip cuşetă.
Media zilnică a celor care aleg vagoanele noastre se situează la nivelul a 1.800-2.000 de călători, cei mai mulţi fiind înregistraţi în lunile de vară”, a mai spus Năstăsescu."
Acum vin şi îl întreb pe domnul Bogdan Năstăsescu, ce are de gând să facă în legătură cu protecţia călătorilor întrucât pe ruta Bucureşti - Praga, se pare că la modă sunt jafurile. Apropo d-nule Năstăsescu, dvs spuneţi: "astfel, creşterea cifrei de afaceri, în ultimii ani, este justificată prin atragerea unui număr mai mare de călători care aleg vagoanele de dormit şi tip cuşetă." Sunteţi sigur? Vreau să vă spun că în drum spre Praga, vagoanele de dormit au patru încuietori, iar conductorul ne-a spus să ne încuiem bine pentru că vin albanezii şi ne pot ataca în tren. Nu mi-a venit să cred! M-am simţit ca în vestul sălbatic. De condiţii ce pot să spun.....Mai mult de 12 ore nu am avut apă deloc.
La întoarcere în România, vagonul restaurant nu exista. Apoi cuşeta era prevăzută cu o singură încuietoare care avea o piedică, făcând imposibilă intrarea în cabină a altor persoane. Conductorul ne-a avertizat că vor venii hoţii pe teritoriul ungar ....Chiar au venit la ora 5 dimineaţa, când fiecare călător dormea mai bine. Când au deschis uşa cuşetei în care mă aflam nu mi-a venit să cred. Am tras repede uşa să nu încerce şi altceva.... Apoi, am deschis din nou uşa să văd ce se întâmplă şi am observat că aceştia încercau să intre la vecinii de lângă noi.
Cuşeta avea şi vizor, prin urmare puteam urmării ce se întâmplă pe coridor. I-am văzut cum îşi făceau tot felul de semne... Am rămas şi mai surprins când l-am văzut chiar pe conductor printre ei. Ce făcea acolo? Bineînţeles că era în cârdăşie cu ei....Când l-am întrebat ce făcea atunci când au urcat hoţii în tren mi-a spus că aceştia i-au blocat uşa ca să nu poată ieşi afară. Dacă l-au blocat, ce căuta pe coridor? Greu de spus întrucât l-am văzut şi pe acesta pe vizor...Cert este că nu a recunoscut când l-am întrebat, spunându-mi:"să-ţi fie ruşine că spui aşa ceva."
Într-un fel, l-am înţeles, doar nu era prost să recunoască. Am constatat că turiştii sunt controlaţi de poliţiştii de graniţă din Ungaria, respectiv Curtici, destul de meticulos. Se uită la faţa ta, îţi pun suficiente întrebări astfel încât să te simţi ca ultimul infractor. Se pare că vecinii noştrii nu prea ne suportă. Chiar mi-am pus întrebarea de ce nu am fost controlaţi de slovaci, cehi? Dar ce mai contează... În loc să se facă ceva în ceea ce priveşte infracţionalitatea din trenuri în zona Ungariei, constaţi cu stupoare că de fapt, călătorii sunt consideraţi "potenţiali infractori". Cum este posibil să nu există o conlucrare între CFR Călători din România şi CFR Călători din Ungaria? Oare se aşteaptă ca să se producă alte nenorociri şi mai grave? Acum sincer să fiu, dacă intrau hoţii peste mine ce puteam să fac? Le dădeam tot ce aveam şi gata....Ceea ce vreau să subliniez în acest articol este faptul că oamenii sunt nemulţumiţi. Călătorii mi-au spus că data viitoare nu vor mai lua trenul...

Într-un fel, l-am înţeles, doar nu era prost să recunoască. Am constatat că turiştii sunt controlaţi de poliţiştii de graniţă din Ungaria, respectiv Curtici, destul de meticulos. Se uită la faţa ta, îţi pun suficiente întrebări astfel încât să te simţi ca ultimul infractor. Se pare că vecinii noştrii nu prea ne suportă. Chiar mi-am pus întrebarea de ce nu am fost controlaţi de slovaci, cehi? Dar ce mai contează... În loc să se facă ceva în ceea ce priveşte infracţionalitatea din trenuri în zona Ungariei, constaţi cu stupoare că de fapt, călătorii sunt consideraţi "potenţiali infractori". Cum este posibil să nu există o conlucrare între CFR Călători din România şi CFR Călători din Ungaria? Oare se aşteaptă ca să se producă alte nenorociri şi mai grave? Acum sincer să fiu, dacă intrau hoţii peste mine ce puteam să fac? Le dădeam tot ce aveam şi gata....Ceea ce vreau să subliniez în acest articol este faptul că oamenii sunt nemulţumiţi. Călătorii mi-au spus că data viitoare nu vor mai lua trenul...
Domnule Năstăsescu vin şi vă întreb: De unde cifra de 1.800-2.000 de călători - media zilnică a celor care aleg vagoane de dormit, cuşetă în lunile de vară? Situaţia trenurilor internaţionale este critică, întrucât siguranţa este zero..Angajaţii firmei Gevaro, nu-şi asumă nicio responsabilitate (se observă în poza ataşată). Cum pot să spună aşa ceva, mai ales că ştiu foarte bine că hoţii urcă în tren special să fure.....Ce să înţeleg din asta? Firma Gevaro este neputincioasă în privinţa furturilor şi tâlhăriilor din trenurile internaţionale?Adică cunosc situaţia, ştiu ce se întâmplă şi nimeni nu face nimic? Prin asta, doar se promovează violenţa şi furturile de prin cuşete, vagoane de dormit...Oare nimeni de la Gevaro nu cunoaşte situaţia din trenurile internaţionale? Pace şi lumină tuturor celor care participă la astfel de fapte....Să reflectăm cu toţii....