Pe internet, am găsit următorul articol care făcea referire la CFR Gevaro. Redau în continuare cele precizate pe acest site:"Bogdan Năstăsescu, directorul general al Gevaro, a declarat pentru Business Standard că, pentru 2008, previzionează afaceri de până la 80 milioane de lei (23,5 milioane de euro), pe fondul creşterii traficului atât pe relaţiile interne, cât şi internaţionale. “
"În privinţa relaţiilor internaţionale, Bucureşti - Budapesta şi Bucureşti - Viena au avut un grad de ocupare de 70-80%”, a precizat Năstăsescu. Din totalul cifrei de afaceri, 25% reprezintă relaţiile internaţionale şi 70% cele interne.
Astfel, creşterea cifrei de afaceri, în ultimii ani, este justificată prin atragerea unui număr mai mare de călători care aleg vagoanele de dormit şi tip cuşetă.
Media zilnică a celor care aleg vagoanele noastre se situează la nivelul a 1.800-2.000 de călători, cei mai mulţi fiind înregistraţi în lunile de vară”, a mai spus Năstăsescu."
Acum vin şi îl întreb pe domnul Bogdan Năstăsescu, ce are de gând să facă în legătură cu protecţia călătorilor întrucât pe ruta Bucureşti - Praga, se pare că la modă sunt jafurile. Apropo d-nule Năstăsescu, dvs spuneţi: "astfel, creşterea cifrei de afaceri, în ultimii ani, este justificată prin atragerea unui număr mai mare de călători care aleg vagoanele de dormit şi tip cuşetă." Sunteţi sigur? Vreau să vă spun că în drum spre Praga, vagoanele de dormit au patru încuietori, iar conductorul ne-a spus să ne încuiem bine pentru că vin albanezii şi ne pot ataca în tren. Nu mi-a venit să cred! M-am simţit ca în vestul sălbatic. De condiţii ce pot să spun.....Mai mult de 12 ore nu am avut apă deloc.
La întoarcere în România, vagonul restaurant nu exista. Apoi cuşeta era prevăzută cu o singură încuietoare care avea o piedică, făcând imposibilă intrarea în cabină a altor persoane. Conductorul ne-a avertizat că vor venii hoţii pe teritoriul ungar ....Chiar au venit la ora 5 dimineaţa, când fiecare călător dormea mai bine. Când au deschis uşa cuşetei în care mă aflam nu mi-a venit să cred. Am tras repede uşa să nu încerce şi altceva.... Apoi, am deschis din nou uşa să văd ce se întâmplă şi am observat că aceştia încercau să intre la vecinii de lângă noi. Cuşeta avea şi vizor, prin urmare puteam urmării ce se întâmplă pe coridor. I-am văzut cum îşi făceau tot felul de semne... Am rămas şi mai surprins când l-am văzut chiar pe conductor printre ei. Ce făcea acolo? Bineînţeles că era în cârdăşie cu ei....Când l-am întrebat ce făcea atunci când au urcat hoţii în tren mi-a spus că aceştia i-au blocat uşa ca să nu poată ieşi afară. Dacă l-au blocat, ce căuta pe coridor? Greu de spus întrucât l-am văzut şi pe acesta pe vizor...Cert este că nu a recunoscut când l-am întrebat, spunându-mi:"să-ţi fie ruşine că spui aşa ceva."
Într-un fel, l-am înţeles, doar nu era prost să recunoască. Am constatat că turiştii sunt controlaţi de poliţiştii de graniţă din Ungaria, respectiv Curtici, destul de meticulos. Se uită la faţa ta, îţi pun suficiente întrebări astfel încât să te simţi ca ultimul infractor. Se pare că vecinii noştrii nu prea ne suportă. Chiar mi-am pus întrebarea de ce nu am fost controlaţi de slovaci, cehi? Dar ce mai contează... În loc să se facă ceva în ceea ce priveşte infracţionalitatea din trenuri în zona Ungariei, constaţi cu stupoare că de fapt, călătorii sunt consideraţi "potenţiali infractori". Cum este posibil să nu există o conlucrare între CFR Călători din România şi CFR Călători din Ungaria? Oare se aşteaptă ca să se producă alte nenorociri şi mai grave? Acum sincer să fiu, dacă intrau hoţii peste mine ce puteam să fac? Le dădeam tot ce aveam şi gata....Ceea ce vreau să subliniez în acest articol este faptul că oamenii sunt nemulţumiţi. Călătorii mi-au spus că data viitoare nu vor mai lua trenul...
Într-un fel, l-am înţeles, doar nu era prost să recunoască. Am constatat că turiştii sunt controlaţi de poliţiştii de graniţă din Ungaria, respectiv Curtici, destul de meticulos. Se uită la faţa ta, îţi pun suficiente întrebări astfel încât să te simţi ca ultimul infractor. Se pare că vecinii noştrii nu prea ne suportă. Chiar mi-am pus întrebarea de ce nu am fost controlaţi de slovaci, cehi? Dar ce mai contează... În loc să se facă ceva în ceea ce priveşte infracţionalitatea din trenuri în zona Ungariei, constaţi cu stupoare că de fapt, călătorii sunt consideraţi "potenţiali infractori". Cum este posibil să nu există o conlucrare între CFR Călători din România şi CFR Călători din Ungaria? Oare se aşteaptă ca să se producă alte nenorociri şi mai grave? Acum sincer să fiu, dacă intrau hoţii peste mine ce puteam să fac? Le dădeam tot ce aveam şi gata....Ceea ce vreau să subliniez în acest articol este faptul că oamenii sunt nemulţumiţi. Călătorii mi-au spus că data viitoare nu vor mai lua trenul...
Domnule Năstăsescu vin şi vă întreb: De unde cifra de 1.800-2.000 de călători - media zilnică a celor care aleg vagoane de dormit, cuşetă în lunile de vară? Situaţia trenurilor internaţionale este critică, întrucât siguranţa este zero..Angajaţii firmei Gevaro, nu-şi asumă nicio responsabilitate (se observă în poza ataşată). Cum pot să spună aşa ceva, mai ales că ştiu foarte bine că hoţii urcă în tren special să fure.....Ce să înţeleg din asta? Firma Gevaro este neputincioasă în privinţa furturilor şi tâlhăriilor din trenurile internaţionale?Adică cunosc situaţia, ştiu ce se întâmplă şi nimeni nu face nimic? Prin asta, doar se promovează violenţa şi furturile de prin cuşete, vagoane de dormit...Oare nimeni de la Gevaro nu cunoaşte situaţia din trenurile internaţionale? Pace şi lumină tuturor celor care participă la astfel de fapte....Să reflectăm cu toţii....
Inca o data rusine Gevaro!!! Sunt cetatean roman locuıesc ın Istanbul sı lucrez la zıarul local de aıcı,ın data de 27.08.2008 am condus-o pe mama mea la trenul Istanbul Bucurestı ıar ın seara aceea conductorul roman de la vagonul de dormıt romanesc,conductor rom sau maı pe romaneste tıgan ın toata regula care ın loc sa prımeasca pasagerıı cu un salut respectuos(??? la tıganı???)ne-a luat ın prımıre de la usa vagonuluı cu o ploaıe de ınjuraturı nıcı macar sa se jeneze putın de mama femeıe ın varsta,am ramas cu gura cascata nu stıam ce sa raspundem sı de ce? Pentru ca atuncı cand ne-am urcat ın vagon nu ı-am cerut voıe dansuluı care statea de vorba sı fuma pe peronul garıı sı care de fapt nıcı nu am ınteles ca ar fıı conductor avand o sapca trasa pe ochı sı nıcı macar ecusonul nu se vedea sı scuze...nıcı nu ne-ar fıı tecut prın cap ca un asemenea tıgan poate fıı conductor sı la vagon de dormıt pe ruta ınternatıonala!'!! Numele (dansuluı)este CHİTULESCU TOMİTA ca dupa ce ne-a ınjurat bıne ı-am cerut sa se prezınte sa vad cıne este sı sa-ı fac un proces verbal avand martor pe conductorul de la vagonul cuseta turc,sa ınvete sa se compoarte conform regulılor macar de bun sımt daca nu sı cele ale CFR GEVARO!! In schımb pe data de 07.09.2008 a fost cu totul altfel venınd de la Bucurestı_Istanbul cu o conductoare pe numele Estera(nu maı retın prenumele) dar de care au fost multumıtı absolut totı calatorıı s-a comportat extrem de bıne sı amabıl cu noı totı! Gevaro ar trebuı sa maı sorteze conductorıı sı sa aleaga unıı maı de calıtate sa calatorım daca nu ın condıtıı extraordınare macar ın lınıste nu sı ınjuratı porcos ...ca la usa cortuluı luı Tomita!!!RUSİNE GEVARO!!!!!
RăspundețiȘtergere@anonim
RăspundețiȘtergereÎmi pare rău că ai trăit o astfel de experienţă cu domnul conductor.Eşti sigur că era rrom? Poate că era turc, având în vedere că turcii sunt majoritatea bruneţi.:) Personal vorbind, vreau să-ţi spun că am făcut şi eu o plângere şi nu am primit nici până astăzi un răspuns.Acum, şti cum este,...,există oameni şi oameni.Cu toate acestea, nu trebuie să-i judecăm aspru.Atât îi duce capul.Problema o reprezintă firma care angajează astfel de conductori....Sper totuşi că cineva citeşte mesajele noastre, pentru ca pe viitor să nu se mai întâmple aşa ceva.Sunt convins că există un contract care să ofere posibilitatea firmelor private să îşi desfăşoare activitatea pe căile ferate. Nu mai spun că CFR, îşi opreşte o cotă procentuală din biletul cumpărat de la agenţie;cealaltă parte revenindu-i bineînţeles firmei CFR GEVARO.În orice caz, este ciudat faptul că CFR Călători, nu-şi asumă nicio responsabilitate pentru problemele care apar pe diferite rute internaţionale.Mulţumesc pentru vizită şi te mai aştept!O zi minunată şi încearcă să nu te mai gândeşti pentru că nu ştiu dacă se va schimba ceva...Ciao!:)
nu e cinstit comentariul acuzator la adresa gevaro!!! deci eu sunt conductor la vag de dormit,hotii vin in ungaria unde suntem amenintati,multi dintre noi au fost batuti,iar Radu Bargaoanu coleg cu noi a fost chiar taiat de acestia cu cutitul. In Ungaria politia maghiara nu-si face datoria degeaba de fac rapoarte ca nu e politie in tren,iar legea ii favorizeaza pe hoti,d-aia acctioneaza numai in Ungaria.INCUIETOAREA de pa usa cabinei a fost montata pentru a asigura securitatea cabinei,ea nu se poate deschide din exterior!!! Iar politia de frontiera nu v-a controlat in cehia si slovacia deoarece si dupa Curtici este spatiul SHENGHEN!!!
RăspundețiȘtergere@anonim
RăspundețiȘtergereÎmi pare rău să te dezamăgesc însă, nu este bine ce se întâmplă. Dacă aşa stau lucrurile de ce nu face nimic firma la care lucrezi,...,Gevaro? Aştepţi ca să fi şi tu tăiat? Ar trebui să existe o conlucrare între cele două ţări.Ungaria nu are poliţie feroviară? Domnii poliţişti se ocupă doar cu furturile de marfă? Trebuie să înţelegem cu toţii odată pentru totdeauna că trebuie să ne asumăm responsabilitatea faptelor.Este mai bine să aruncăm pisica în grădina altuia? Ce ai făcut tu în acest sens? Ce ai făcut tu ca să nu se mai întâmple acest lucru? Am încercat să avertizez opinia publică în legătură cu această problemă, publicând acest articol pe blog. Nu mai spun că am scris firmei Gevaro şi nu am primit niciun răspuns.CFR dă din umeri, firma Gevaro dă din umeri...Poliţia feroviară nu intervine pentru că nu o interesează soarta călătorilor şi nici a conductorilor din acest tren.Crezi că este normală această situaţie? Înţeleg ce spui, cu toate acestea, nu s-a făcut nimic pentru că în general nu ne pasă...În legătură cu încuietoarea...Repet, am văzut cum hoţii mi-au deschis cabina, cum au încercat să intre şi la alţi călători.Conductorul, pretindea că era ţinut cu forţa în cabina lui...Eu l-am văzut pe vizor!Cum îţi explici acest lucru? Data viitoare, întrucât o să mă mai duc odată în Cehia anul viitor, te asigur că voi fi pe fază şi îi voi înregistra pe hoţi cu aparatul foto, iar dacă cumva în film o să apară şi conductorul, să vedem ce o să mai spui....Sunt convins că nici ţie nu îţi place această situaţie...Dar, nu uita, eşti şi tu răspunzător de situaţia prezentă pentru că nu faci nimic pentru siguranţa ta, a călătorilor! O zi minunată şi te mai aştept pe blog...:)
Sunt deja 4 zile de cand m-am intors dintr-o calatorie cu trenul Deva -Bucuresti si tot nu mi-a trecut supararea.Am platit un bilet la clasa I vagon de dormit pentru a calatorii civilizat dar...
RăspundețiȘtergereDezamagire!!!
Incerc sa urc in tren ,cu greu ...scara inalta ,intuneric-abia vezi unde pui piciorul, un domn chiar in usa ,un calator ,gandesc eu, ce a iesit probabil sa ia aer. Poate ma ajuta la bagaj... nici vorba ... isi muta papucii de casa din calea valizei mele si asfel reusesc sa o asez .
Am vreme sa schimb cateva cuvinte cu prietenii ce m-au condus. Nu prea multe ,deoarece domnul de care vorbisem mai devreme, iesise de fapt sa isi dea aere , asa ca ne intrerupe:"Da' eu cine sunt aici ?Pe mine nu ma saluta nimeni" Ma intorc , imi cer scuze , repet imi cer scuze , salut , explic de ce nu l-am salutat .Tipul , un barbat brunet in jur de 40ani imbracat in bluza neagra , pantalon negru, sosete negre, slapi negri,(si toate celelalte tot negre) imi cere biletele si continua sa ne faca morala , sugerand ca eu si fetita mea suntem obraznice si prost crescute . Abea reusesc sa-mi salut prietenii, care nu inteleg ce se intampla. Tipul isi reia pledoaria "asa ceva nu a intalnit in 30 de ani " bla bla bla Ma simt penibil ,asa ca ii reamintesc ca mi-am cerut deja scuze ,si ca sunt un client care are si el dreptul la respect ...EL: "De nervoasa ce sunteti ati trecut de compartimentul vostru "
Eu:"Da, sunt atat de nervoasa incat o sa va fac si o reclamatie" El:"Puteti sa faceti si in romana si in italiana..." Am inchis usa , nu mai vroiam sa aud.
Poate ca are dreptate "omul negru care l-a ucis pe conductorul de tren"-, poate ca el stie ca este "omul negru care are acolo sus pe cineva" asa ca, nu are rost sa faci o reclamatie.
Cine este "omul negru"?
Am calatorit pe data de 8.11.2008 vagon 3 A1822, cl I(?)
-Trebuie sa mentionez ca e prima data, cand intalnesc un conductor atat de arogant.(curios semana cu cel descris de un anonim mai sus)La intoarcere conductorul avea si uniforma, era si amabil,m-a ajutat si la bagaj...asa ca nu se poate generaliza ...dar ar fi bine sa se ia unele masuri.
@Luminiţa
RăspundețiȘtergereLuminiţa, după cum ţi-ai dat seama deja, pe acest pământ există oameni şi oameni. Aşa şi cu conductorii! Unii sunt amabili, alţii sunt aroganţi cu ego-urile umflate...Nu există pădure fără uscături.Aşa că, îţi sugerez să treci cu vederea proasta dispoziţie a conductorului chiar dacă preţurile la trenuri sunt destul de piperate pentru buzunarul nostru...De multe ori, calitatea serviciului oferit de CFR, nu reflecta preţul ...:)Este posibil, dacă faci reclamaţie, să primeşti o uşă-n nas....Însă, cine ştie, cu puţin noroc....Iartă-l, este inconştient.De multe ori, cel mai bine este să laşi de la tine atunci când vezi că omul se comportă aşa....Tot binele din lume îţi doresc şi sper că ţi-a mai trecut supărarea....O săptămînă liniştită în continuare.PA!:)
Sunteti prea duri, domnilor! Directrul GEVARO este un om corect si foarte ok, isi da silinta sa faca ceva pentru calatori si ptr. imaginea Gevaro. Cu conductorii este o problema, insa probabil ca directorul nici nu stie despre problemele pe care le intampinati in vagoanele Gevaro pentru ca plangerile nu ajung la el. Si eu am avut experiente neplacute cu conductorii si-mi doresc foarte tare sa se faca o selectie riguroasa in randul lor pentru ca 50% nu merita job-ul, insa nu mi se pare ok sa arunc vina pe director. Cum bine ati spus, Gevaro e divizie a CFR Calatori. DEPINDE 100% de CFR Calatori! Banii Gevaro vin de la CFR Calatori, deciziile sunt luate in cadrul Palatului (la Minister), etc... Nu am nici un motiv sa iau apararea Gevaro, insa la "libertatea" pe care o are si la banii de care dispune, face tot ce poate ca sa multumeasca publicul calator.
RăspundețiȘtergereIn ceea ce priveste furturile pe rute internationale, problema e serioasa... Conductorul nu are arma, se apara cu mainile goale in fata unuor gasti de hoti care sparg usile vagoanelor si patrund inauntru cu scopul precis de a prada. Ganditi ca niste oameni cu capul pe umeri inainte sa acuzati! Dvs. ce ati face? Aveti acasa familie, copii... Tineti la viata dvs. Iesiti sa dati piept cu hotii, riscand sa incasati o bataie buna sau, mai rau, sa muriti sau ascultati ce vi se spune si stati in cabina dvs.? Eh! Nu-i asa ca preferati varianta 2?? Tot ce poate sa faca conductorul e sa previna calatorii si sa-i indemne sa se baricadeze in cabine. E singura solutie. Nu exclud posibilitatea ca printre conductori nu sunt si lepre care-si iau cota parte de lahoti, dar majoritatea sunt victime, la fel ca si calatorii. Si va mai reamintesc ca aceste furturi se petrec pe teritoriu strain, deci responsabila cu asigurarea securitatii este politia TF din tara respectiva...
Toate cele bune!
@anonim
RăspundețiȘtergereMi-ar fi plăcut să îţi spui şi numele.Nu de alta însă, sunt convins că nu era o problemă.Nu spun că cele precizate de tine nu sunt adevărate însă, de ce nu-l pui în temă pe domnul director? Oare chiar nu se poate face nimic? Domnul director, ar trebui să se implice împreună cu conducerea CFR astfel încât, să se rezolve problema traficului internaţional.Însă, din păcate, nimeni nu mişcă un deget pentru ca astfel de atacuri să nu se mai producă pe teritoriul Ungariei.Uneori, mă întreb dacă într-adevăr domnul director nu ştie ce se întâmplă pe această rută înternaţională.Domnul director, se pare că este total absent.Aşa că nu-i mai lua apărarea....Un director din câte ştiu, ar trebui să cunoască tot ceea ce se întâmplă.Cu toate acestea....Decât să începem să ne smiorcăim mai bine facem ceva.Aştept din partea ta mai multă iniţiativă privind această problemă.Sărbători fericite îţi doresc.CRĂCIUN FERICIT!:)
Daca aceste infractiuni se petrec in Ungaria, de ce nu se fac presiuni asupra politiei ungare sa ia masuri? Sa se mearga pana la nivel guvernamental daca e nevoie. Suntem intr-o comunitate care se crede ca ar avea niste valori. cine ar putea sa inceapa aceste demersuri? CFR-ul nu? De ce nu se implica? Am fost weekendul trecut la viena cu trenul, dus-intors, si de fiecare data ne-a speriat nasul cu hotii unguri. Oare pana unde se poate merge? Oare ce trebuie sa se mai intample pt a se lua masuri? Vreo crima cumva? Speram ca nu. Vreau sa merg si altadata la viena, tot cu trenul pt ca nu am masina, si oricum alta varianta n-am, si vreau sa am un drum linistit si odihnitor, nu zbuciumat si sa stau tot timpul cu frica.
RăspundețiȘtergere@anonim
RăspundețiȘtergereBună!Atât de multe întrebări la care nimeni nu are un răspuns.Problema este sistemul....Mafia se extinde până la nivel de transport feroviar. Din păcate, aceasta este ţara în care trăim.Mă bucur că şi tu ai sesizat aceiaşi problemă.Mulţi dintre noi, nu ne permitem să mergem cu avionul, maşina personală.Aşa că luăm trenul!Din păcate în trenuri, întâlnim situaţii jenante pentru o ţară care se consideră intrată în Uniunea Europeană.De fapt, nu merităm să fim în U.E.Realitatea o demonstrează!Îmi pare rău că şi tu ai trecut prin aceleaşi momente neplăcute atunci când te-ai dus în Viena....:)Sper totuşi că situaţia se va reglementa într-o bună zi.Mă mir că nici în prezent, problema nu a fost rezolvată.Oare este nevoie de victime pentru a se întreprinde ceva? Un început de an bun, în ciuda problemelor avute pe tren.PA!:)
Revin cu alt comentariu.
RăspundețiȘtergereIata o intamplare ce s-a petrecut in vara lui 2008 pe celebrul de acum tren Dacia. Are o oarecare legatura cu subiectul in care din nou, lipsa politiei de pe aceasta ruta isi spune cuvantul.
http://www.clujeanul.ro/cluj/teroare-in-tren-sase-ore-de-batai-salbatice-pe-ruta-viena-alba-iulia-2762809
Pentru Domnul Anonim care lucreaza la Gevaro. Vad ca sunteti de buna credinta. Cred ca aveti si alti colegi ca Dv. Am intalnit si eu "nasi" de treaba in vagoanele Gevaro. De ce nu va strangeti si inaintati o petitie directorului Dv. general? De ce nu va uniti pt a face ceva concret in sensul asta, pt ca este si viata dv. la mijloc. De ce?
Tot eu. Daca se poate atasa la comentariul anterior ar fi foarte bine. Daca nu, e bine si in unul nou.
RăspundețiȘtergereVoiam sa mai spun, tot pt domnul Anonim de la Gevaro, ca daca directorul Gevaro este un om foarte ok, si foarte corect si isi da silinta sa faca ceva pentru calatori asa cum a precizat, atunci e imposibil sa nu se implice daca Dv. si colegi Dv. de buna credinta ii inaintati o petitie sau ceva asemanator in care ii explicati ce se intampla si ii cereti sa ia masuri.
O zi buna.
Din nou eu. Tot pt domnul Anonim de la Gevaro: daca initiati acea petitie, si va rog mult sa a faceti, transmiteti-i directorului general Gevaro:
RăspundețiȘtergere1. sa rezolve cu politia romana, cu politia maghiara sa introduca politisti in tren, cel putin pe traseul din ungaria si
2. ca cel putin eu (dar sunt convins ca toti calatorii) as fi dispus sa platesc sa zicem 20 lei in plus la bilet (care oricum e destul de scump), ceea ce ar insemna ca, sa zicem, la 100 de calatori per traseu la vagoanele Gevaro, sa strange o suma bunicica, pt remuneratia suplimentara acelor politisti (care normal, au si salariul normal), numai sa stiu ca sunt pazit, si ca pot calatori in conditii de siguranta si fara griji.
Putem sa-i spunem in gluma, chiar si taxa de protectie. Eu as fi dispus sa o platesc.
(sa zicem 2000 lei pe traseu, la 4 politisti, 500 de caciula, adica peste 100 euro, la sa zicem 10 ture pe luna, s-a facut politistul cu peste 1000 euro intr-o luna)
3. daca nu se poate realiza proiectul cu politistii, sa se monteze camere video in fiecare vagon, pe culoar, cate una in fiecare capat, si doua la mijloc, cu bataie spre capete. Asta cred ca nici nu ar inseamna o investitie foarte mare si se poate realiza repede si cred ca ar da si rezultate.
Cam acestea sunt ideile care le am deocamdata. Sper sa fie si citite de catre domnul Anonim de la Gevaro.
@anonim
RăspundețiȘtergereMă bucur că ai revenit.Ţi-am publicat toate cele trei comentarii.Orice idee este binevenită.Ideile tale sunt interesante chiar dacă multe dintre ele rămân doar publicate pe blog, având în vedere că situaţia a rămas aceiaşi.Sper totuşi ca măcar directorul acestei firme de transport, să citească mesajele noastre.Îţi doresc o zi bună şi te aştept şi altădată.Ciao!:)
In legaturaa cu cele relatate de altii va pot spune ca pe undeva aveti dreptate Dir. Bogdan Nastasescu nu s-a implicat suficient cum era normal potrivit functiei pe care o are dar conductorii sa stiti ca nu au nici-o vina pt ca si ei sunt terorizati de bandele de Albanezi de pe teritoriul Ungariei si chiar al Austriei. Pe d-nul director i-l intereseaza sa-si protejeze scaunul pe care-l are in urma numeroaselor "protocoale " din Ministerul Transporturilor . Nu-i pasa nici de oamenii care intradevar se zbat si i-si aduc aportul in aceasta companie !!! Traim totii intr-o tara a coruptiei unde cei mari se gindesc doar la rotunjirea veniturilor indiferent prin ce metode . Poate ca avem nevoie de o adevarata REVOLUTIE
RăspundețiȘtergere@anonim
RăspundețiȘtergereSă înţeleg că eşti angajat al firmei Gevaro? Dacă într-adevăr aşa stau lucrurile, înseamnă că nu există şanse să se schimbe ceva. Măcar ai fost sincer şi ai spus lucrurilor pe nume.Oare ce se poate face în acest caz? Tu nu poţi să faci nimic? Chiar dacă corupţia la nivelul transportului feroviar este mare, sper că vei întreprinde ceva în legătură cu problema prezentată în acest articol. Dacă poţi, fă ceva....Îţi mulţumesc pentru intervenţie şi pentru că ai fost sincer. O zi bună în continuare!
Din pacate suntem prea mici ca sa putem rezolva problema Albaneza pt ca si noi avem familii care trebuiesc protejate ori daca noi o rezolvam pe moment nu se stie ce ne asteapta in viitor . Atita timp cit o tara din UE care nu-si poate rezolva problemele din interior nu-si merita statutul de tara membra a UE
RăspundețiȘtergere@anonim
RăspundețiȘtergereHmm!Oare aştepţi să îţi fie ameninţată viaţa? Aştepţi ca unul dintre colegii tăi să păţească ceva? Mai gândeşte-te!:)
Citez: "Pe d-nul director i-l intereseaza sa-si protejeze scaunul; Nu-i pasa nici de oamenii care intradevar se zbat si i-si aduc aportul in aceasta companie"
RăspundețiȘtergerePai parca era un om foarte ok, un om corect caruia ii pasa de noi calatorii...
Ce s-a intamplat? El era ultima noastra speranta...
@anonim
RăspundețiȘtergereCine a spus că d-nul director este OK? Aşa dădea de înţeles oamenilor creduli...:)Din păcate, pe "teren" lucrurile stau cu totul altfel...Te-ai convins singur de acest lucru!:)O seară plăcută.
Citez "Sunteti prea duri, domnilor! Directrul GEVARO este un om corect si foarte ok, isi da silinta sa faca ceva pentru calatori si ptr. imaginea Gevaro. Cu conductorii este o problema, insa probabil ca directorul nici nu stie despre problemele pe care le intampinati in vagoanele Gevaro pentru ca plangerile nu ajung la el. Si eu am avut experiente neplacute cu conductorii si-mi doresc foarte tare sa se faca o selectie riguroasa in randul lor pentru ca 50% nu merita job-ul, insa nu mi se pare ok sa arunc vina pe director."
RăspundețiȘtergereIn fine...
@anonim
RăspundețiȘtergereOare de ce plângerile nu ajung la director? Pentru că celor care lucrează în această firmă le este frică să "ciripească"? Pai dacă mergem după principiul acesta, niciodată nu vom vedea că se rezolvă această problemă. Eşti sigur că directorul este OK? Poate nici nu-l interesează ce se întâmplă atâta timp cât vine banul? Ştiu eu ce se întâmplă în traficul internaţional şi nu ştie domnia sa? Dacă stă cu fundul pe scaun toată ziua şi nu merge deloc pe teren, de unde să ştie ce se întâmplă cu adevărat? Şi până la urmă, este de datoria lui să verifice cum stă treaba pe "teren". Nu spun că nu ar fi un om competent,însă există atât de multe plângeri încât îmi este imposibil să cred că nu cunoaşte situaţia. Am scris personal celor de la S.C "Gevaro" şi nu am primit niciun răspuns.Oare de ce? O zi minunată îţi doresc, însă nu sunt de acord în totalitate cu cele precizate de tine.PA!:)
Cei care-l preaslavesc pe director sunt lingai care au interese si ei la rindul lor sa-si tina scaunul cald ! Chiar intotdeauna sunt de vina cei mici care-si vad de treaba ? Eu nu spun ca nu nexista padure fara uscaturi dar sa nu generalizam .Te rog sa te pui in postura de conductor si sa te trezesti cu Albanezii si sa-mi spui ce faci ? I-ti risti viata fara a rezolva problema definitiv ? I-ti lasi familia fara sprijin deoarece te-au mierlit aia ? Crezi ca problema asta nu o stie Dir. sau politia maghiara ? Hotii sunt mina in mina cu Politia transporturi din Ungaria ,personalul de tren de la Mav Start inclusiv mecanicii de locomotiva de acolo . Sti cum functioneaza ? Cind vin reclamatii de la oameni mari o luna e politie si dupa aia sunt hotii
RăspundețiȘtergere@anonim
RăspundețiȘtergereSpui multe adevăruri.Cred totuşi că acest mod de a gândi, nu este sănătos. Aşa ne perpetuăm în prostie. Acesta este motivul pentru care România se află pe ultimul loc în ceea ce priveşte nivelul de trai. Tăcem, ca nu cumva să păţim ceva. Mentalitatea a rămas aceeaşi, ca pe vremea dictatorului Ceauşescu. Tu spui:"Chiar întotdeauna sunt de vină cei mici care-şi văd de treabă?" Bineînţes că nu!Însă nu uita, că cei mici vor lua întotdeauna bobârnace în nas atunci când se întâmplă ceva. Vinovatul se va afla în faţa ta!
Apoi mai spui: "Hoţii sunt mână în mână cu Poliţia transporturi din Ungaria,personalul de tren de la Mav Start, inclusiv mecanicii de locomotivă de acolo".Superb! Mai lăsat fără cuvinte....Totuşi, am speranţa că situaţia nu va rămâne aceeaşi...Când se va schimba ceva? Doar atunci când se va produce o nenorocire....Week-end plăcut în continuare.PA!:)
Eu personal nu stiu daca directorul este un om OK. Nu-l cunosc, ci stiu doar ce a spus un domn anonim despre dansul, ca ar fi ok si parea convingator spunand asta.
RăspundețiȘtergereSincer, nu cred ca a spus-o pentru creduli, poate nici primul domn anonim nu-l cunoaste precum crede. Intra-devar, daca ar fi OK ar trebui sa se implice. E director, nu femeie de servici. Are puterea sa faca ceva.
Si pt administratorul blogului: ca sa nu existe posibilitatea de a incurca anonimii de pe acest blog, afiseaza si ip-ul sau ceva date distincte ale fiecarui anonim.
@anonim
RăspundețiȘtergereDin păcate, abia îmi dau seama cu care dintre voi discut.Sunteţi doi anonimi care scrieţi la intervale de câteva zile încât nu pot să-mi dau seama. Din păcate, nu pot afişa adrese de IP din respect pentru toţi citorii acestui blog.Cel mai bine ar fi fost să îţi pui o poreclă ca să ştiu exact cu cine vorbesc...PA!:)
Exact. Hai sa imi iau porecla de calator_nemultumit. Mesajele care le-am scris incep cu:
RăspundețiȘtergereDaca aceste infractiuni se petrec in Ungaria
Revin cu alt comentariu.
Tot eu. Daca se poate atasa
Din nou eu. Tot pt domnul
Citez: "Pe d-nul director i-l intereseaza
Eu personal nu stiu daca directorul e
Daca ai timp, schimba-mi Anonim-ul cu aceasta porecla, fara sa afisezi acest comentariu. Merci
@călător_nemulţumit
RăspundețiȘtergereŢi-am publicat mesajul....:)Din păcate, un mesaj publicat nu poate să fie modificat.Poate să fie eliminat, fie publicat de administratorul unui blog.Acum este prea târziu....Mulţumesc pentru înţelegere, iar dacă ţi-au plăcut şi alte articole aştept mesajele tale.O zi minunată îţi doresc.PA!:)
Mai stiti vreun alt tren care merge din romania la viena? Era unu din timisoara, dar cred ca l-au scos. cu avionu e prea scump ~ 400 euro din timisoara 2 persoane. Cu autocarul chiar nu merita. e scump si prost. deci tot cu tren. eu n-am mai gasit nici unul. daca stiti voi vreo solutie, postati acilea.
RăspundețiȘtergere@călător_nemulţumit
RăspundețiȘtergerePersonal vorbind, nu cunosc un alt tren.Poate cei care vizitează blogul ştiu mai multe şi vor lăsa un mesaj.Este destul de scump să zbori cu avionul. Să mergi atâtea ore cu autocarul este incomod, chiar dacă se fac escale pe drum.O zi minunată îţi doresc.PA!:)
Bai fratilor, directorul asta Bogdan N. este o figura ciudata. In compania pe care o conduce nu aplica nici cele mai elementare reguli; el nu stie de fapt ca elementul cheie in activitate este factorul concurential. Eu vorbesc acum de activitatea la Vagoanele restaurant: - lucratorii nu sunt repartizati la locurile de munca tinand cont de niscai criterii ca de pilda, vechimea, profesionalismul, cunostiinte de limbi straine, tinuta , existenta sau nu a reclamatiilor din partea clientilor, etc. Tine sub aripa personaje cel putin bizare, precum un lider de sindicat care numai aparent se impotriveste unor solutii anormale, Sef de serviciu care este invinuit in public si in prezenta dumnealui ca a primit mita(fiind pus sa jure pe Biblie si binentales refuzand acest lucru tot in public). Sunt foarte multe de spus, intrebarea este urmatoarea: cum credeti ca se poate face treaba in asemenea conditii, si sa mai fie si calatorii multumiti ???
RăspundețiȘtergere@anonim
RăspundețiȘtergereSe pare că eşti în temă cu ceea ce face d-nul director.Lucrezi şi tu la Gevaro? O să te rog să îţi pui eventual o poreclă pentru că au mai fost şi alţi anonimi..Nu de alta însă vă încurc...Se pare că eşti destul de bine informat cu privire la ceea ce se întâmplă printre apropiaţii d-nului director...Ce poţi să faci tu ca situaţia să de îndrepte? Mi-a plăcut întrebarea pusă de tine. Poate citeşte cine trebuie.O zi bună îţi doresc!:)
De ce nu va uniti si sa va faceti dreptate?Daca liderul vostru nu face nimic ,faceti voi.Cred ca va cunoasteti intre voi asa ca luati initiativa si schimbati voi ceva,daca directorul vostru nu vrea asta!probabil are unele interese sa nu schimbe nimic.
RăspundețiȘtergere@Anonim
RăspundețiȘtergereGândeşti atât de simplist.Este ideal ceea ce spui tu însă, este destul de dificil.Angajatul nu are foarte multă putere să schimbe ceva într-o societate şi aşa putredă. Sunt atât de multe de spus....Trebuia să îţi spui numele. Să nu îmi spui că şi tu lucrezi tot în cadrul S.C "Gevaro"? O seară minunată!...:)
Buna ziua,
RăspundețiȘtergerevoi face in luna mai o calatorie pe ruta Oradea-Cracovia, plecand din Oradea cu R 412, la ora 15:07...cititnd tot felul de posturi sau articole, incep sa intru in panica, deoarece stiu ca R 412 are doar 3 vagoane si cu toate ca circula ziua, nu prea e lume prin el, asta din ce am vazut eu pana acum...chiar atat de rau sa fie?ajutati-ma cu niste sfaturi de calatorie...va multumesc
@ghioane007
RăspundețiȘtergereNu ştiu exact dacă rapidul R 412 spre Cracovia aparţine tot firmei Gevaro.Insa un lucru este sigur...Cu siguranţă că trenul va trece şi prin Ungaria.Acolo sunt problemele despre care s-a tot pomenit în acest articol.Nu ştiu care este motivul pentru care trenul este mai mult gol.Tot ce pot să-ţi spun, este să ai grijă la bagaje.Nu ştiu dacă ţi-ai luat cuşetă.De obicei hoţii incearcă să pătrundă în fiecare cuşetă în momentele cele mai nepotrivite - când toată lumea doarme.Aşa că atenţie!Îţi doresc călătorie liniştită şi să nu păţeşti nimic.Să-mi spui dacă totul a fost OK.PA!:)
Buna seara...pai cu R 412 merg pana la Budapesta, si e garnmitura MAV-START...eu am vazut trenul respectiv si pot spune ca din Oradea pleaca maxim cu 5 calatori...cuseta am din budapesta...promit sa fac un jurnal de calatorie si sa pun linkul...din ce am citit mai nou, unii spun ca au fost ceva atacuri dar dupa aia s-au potolit si ca restul ar fi doar mituri urbane...un sambur de adevar trebuie sa fie pe undeva...multumesc
RăspundețiȘtergere@ghioane007
RăspundețiȘtergereBună să-ţi fie inima.:)Cu siguranţă că există un sâmbure de adevăr în tot ce ai auzit.Poate ai norocul să nu se întâmple nimic.Nu uita atunci când te întorci din Cracovia să-mi spui cum a fost drumul (dus şi întors).Ai grijă de tine şi drum bun!Sărbători fericite îţi doresc acum în preajma Naşterii Domnului.:)
SALUTARE!
RăspundețiȘtergeream fost la Cracovia, m-am intors...
ce a iesit puteti citi aici:
http://ghioane007.blogspot.com
@Codruţ
RăspundețiȘtergereMă bucur că te-ai întors cu bine din Cracovia.Frumoase instantanee ai surprins.Mă bucur că nu ai trăit experienţe neplăcute pe tren.O zi liniştită Codruţ şi te mai aştept şi altădată!:)
Salut!
RăspundețiȘtergerema bucur ca iti plac pozele...sunt pasionat de trenuri si nu am ratat ocazia de a surprinde cat mai mult...cat despre fumat in Europa, datorita bunavointei conductoarei maghiare si a insotitorului de cuseta Budapesta-Krakow s-a desfasurat fara probleme :))
din pacate, singurul lucru la care suntem peste polonezi sunt trenurile si infrastructura feroviara...
anul viitor vreau sa incerc un voiaj la Kiev sau Moscova...dar prin Budapesta, deoarece Tisza Express are vagoane mult mai moderne decat R 383 al nostru...
mai am niste filmulete pe care o sa la adaug cat de curand...plecarea R 413 Biharia din Budapest Keleti si ceva filmari de pe teritoriul Ungariei...
@Codruţ
RăspundețiȘtergereBună şi ţie!:)Este frumos să te plimbi cu trenul.Problema sunt condiţiile care nu sunt foarte bune.Sper că te-ai simţit bine în Polonia şi ai rămas cu o impresie frumoasă.Îţi doresc o zi minunată şi abia aştept să văd ce mai postezi.PA!:)
Imi place foarte mult sa calatoresc cu trenul,am calatorit si pana acum,de altfel, foarte mult si poate de aceea imi doresc sa devin controlor de tren sau insotitor,nu stiu cum e mai exact.problema e ca nu reusesc in ruptul capului sa gasesc mai multe informatii despre scoala care trebuie facuta pt asta si mai mult decat atat ma tem ca si daca ar fi posturi disponibile nu vor fi afisate pe net.oare e chiar imposibil sa devii controlor?
RăspundețiȘtergere@anonim
RăspundețiȘtergereInteresant mesajul tău!Tot ce pot să-ţi spun este că dacă îţi doreşti cu adevărat ceva sigur vei reuşi.Sunt convins că dacă vrei cu adevărat să te faci controlor de tren, vei reuşi.Nu ştiu exact câţi ani ai, însă cred că trebuie să faci liceul CFR.Nu ştiu exact ce condiţii trebuiesc îndeplinite...Chiar dacă aparent un controlor nu face mare lucru, sunt convins că responsabilităţile sunt pe măsură.Nu ştiu dacă există pe net posturi scoase la concurs,....Nu am căutat niciodată pe net să vad dacă există.Însă încearcă să cauţi, poate există astfel de oferte.Ai grijă de tine şi te mai aştept şi altădată la mine pe blog.PA!:)
salut...ma tenteaza o calatorie la Kiev...si daca s-ar putea la Cernobil si Prypiat...chestia e ca nu se ajunge atat de usor pe acolo...tot cu trenul, bineinteles...cat despre postari, legat de Polonia nu mai am ce sa mai adaug...ma gandesc sa incep un nou blog, dar inca ma gandesc la un subiect interesant...
RăspundețiȘtergere@Codruţ
RăspundețiȘtergereBună Codruţ!Hmmm....Interesantă destinaţie turistică,...,Cernobil si Prypiat.Oare mai există radiaţii în zona Cernobîlului? Te atrag locurile pline de mister să înţeleg.:)Spune-mi dacă ţi-a plăcut până la urmă în Cracovia.Mă bate gândul să mă duc şi eu acolo în special la Zoo şi Grădina Botanică.
Un nou blog? De ce nu? Sunt convins că Dumnezeu te va ajuta să alegi titlul potrivit.Ai grijă de tine şi pe curând.PA!:)
salutare...e frumoasa caracovia, crede-ma merita...gandeste-te ca eu am fost sa ma intalnesc cu cineva de pe hi5...nu stiu cum e cu zoo si gradina botanica, ca nu am ajuns...insa iti recomand Wieliczka (din lipsa de timp am ratat-o), Auschwitz-ul e un "must", castelul Wavel, Kazimierz (cartierul evreiesc)...hmm, da imi plac locurile impresionante din istoria recenta...adevarate catastrofe moderne...iar Auschwitz-ul si Cernobyl-ul sunt doua dintre ele...am mai scris ceva despre telefonia mobila...http://omulcutelefonul.blogspot.com nu prea mi-a reusit dar nah...
RăspundețiȘtergerezona nu va mai putea fi locuita, si oamenii nu vor putea sa intreprinda nici o activitate pana in jurul anului 2525...deci iti dai seama cum e...insa se fac excursii...daca esti interesat, mai multe poti afla aici
RăspundețiȘtergerepripyat.com/en/ enjoy...
@Codruţ
RăspundețiȘtergereMulţumesc pentru recomandare.O să ţin cont de ceea ce mi-ai spus.:)
@Codruţ
RăspundețiȘtergereHmm! Ne costă orice catastrofă nucleară.Oricum fizic vorbind, noi nu vom mai exista până la acea dată.Am aflat lucruri noi despre care habar nu aveam.Mulţumesc!:)
Am calatorit cu trenul din cehia pana la brasov. din neatentie am cumparat doar rezervare, dar cu 250 lei spaga la nene, am reusit sa ajung cu bine acasa. in timpul noptii toate usile vagonului au fost incercate, fara nicio izbanda. asta s-a intamplat in cehia, in Břeclav. trenul este o victima sigura, stang in gara 2 ore, asteptand o conexiune din viena. la urcarea in tren insotitorul mi-a prezentat incuietorile si m-a prevenit refeitor la hoti. vagonul era curat, ca si compartimentul. de curand am facut bucuresti petrosani si timisoara brasov, la cuseta. nimic de reprosat.
RăspundețiȘtergere@Mihai Braşov
RăspundețiȘtergereSe pare că doar rutele internaţionale sunt prădate de hoţi.Pe rutele interne sunt şanse destul de mici ca hoţii să vină să controleze cuşetele.Ori poate nu ştiu eu... Spui că ai nimerit într-un vagon curat....În aprilie am fost din nou în Praga.La întoarcele am avut neplăcuta surpriză să constat că chiuveta din cuşetă era înfundată.Condiţiile erau mai proaste ca la dus (Braşov - Praga).Mulţumesc pentru intervenţie şi că ai mai pus încă o bilă neagră companiei CFR "Gevaro".O zi excelentă Mihai!:)
@ Cristian,
RăspundețiȘtergerenu am de dat o bila neagra, neaparat. Vina era a mea, din neatentie nu mi-am achizitionat si bilet. In fine, ma pregatesc de o calatorie pana ca Cracovia. Sper sa nu am probleme.
Good!Vroiam să merg şi eu în Cracovia anul acesta însă am amânat călătoria din motive financiare.Îţi doresc călătorie liniştită şi să îmi spui şi mie cum a fost acolo.Chiar vreau să ştiu dacă merită efortul financiar de a merge în Cracovia.Week-end liniştit Mihai.PA!:)
RăspundețiȘtergereas vrea sa iti multumesc si sti de ce pt ca nu mai pot sa ma opresc din ras..chiar acum incerc sa imi imaginez un vizor de usa prin care poti sa urmaresti ce se intampla in stanga si in dreapta..chiar interesanta ideea...:D
RăspundețiȘtergere@anonim
RăspundețiȘtergereDa...:)De ce nu? Mă bucur că te-am făcut să zâmbeşti.:)Cuşetele chiar aveau vizor!Vezi ce bine se monitorizează totul? O zi bună prietene!:)
Treburile nu sunt asa de simple cum par.E adevarat ca nu sunt toate cum ar trebui dar curatenia se pastreaza in tren de calatori ,conductorii care apropos au un sal de tot rasu'au acumulat destule nemultumiri pe care nu au unde sa le strige si nici chiar ei nu se pot salva din mocirla asta in care traim.Cred ca tre' sa stim ca ne asumam un risc cand calatorim cu trenul la vagon de dormit in afara tarii,dar astea sunt vremurile...
RăspundețiȘtergereTotusi daca esti optimist,poti sa vezi si partea placuta a unei calatorii cu trenul in afara tarii .Conductorii,majoritatea lor, sunt draguti si haiosi,dar ca peste tot mai sunt si persoane naspa....
Copiii mei sunt super incantati de cate ori au ocazia sa plece cu trenul la vagon de dormit deci eu ca parinte nu pot sa fiu decat incantata.Stiti cat de mare e diferenta de confort ,de siguranta intre o calatorie cu autocarul si una cu trenul pe destinatii lungi??
Concluzia este ca noi mereu vom opta pentru o calatorie cu trenul la vagon de dormit pentru o destinatie externa sau pentru una de lung parcurs in tara.
@Anonim
RăspundețiȘtergereAi şi tu dreptate în felul tău.Diferenţa este de la cer la pământ când vine vorba să călătoreşti cu autocarul. Chiar şi aşa este destul de neplăcut să faci "noapte albă" ştiind că te vor vizita hoţii. Cum ai putea să dormi liniştit când conductorul te avertizează că vor veni hoţii? Şi până la urmă nu poţi să îţi dai seama ce fel de hoţi sunt.... Nu ştiu cu care cursă mergeţi de obicei prin ţări străine însă te invit să te duci în această perioadă cu trenul în Praga şi vei avea multe suprize...O seară liniştită!:)
Un lucru bun si cu blogurile astea, ai posibilitatea sa scrii tot ce vrei si ce nu vrei, sa arunci in noroi in cine vrei, cine te trage raspundere!! nu zic ca este rau, insa daca vrei sa scrii ceva cu adevarat "vandabil" trebuie sa te informezi inainte sa dai cu bata in cineva fara sa-l cunosti.
RăspundețiȘtergereLucrez de pe vremea "cealalta" la Gevaro si nu vreau sa fac polologhie aici ca sa nu te plictisesti citind. Pot sa-ti spun ca, este o meserie frumoasa, insa in tara noastra, foarte ingrata. Dupa aceasta falsa democratie toata lumea stie sa tipe, sa urle, iar aroganta si snobismul face parte integranta din comportamentul romanului de dupa anii '90.
Sa revin la caz ca ma ia tastura pe dinainte.
Vreau sa-ti povestesc un pic despre ceea ce facea si face un conductor de vagon de dormit si pe urma sa-l judeci fara sa cunosti anumite detalii.
Pleca, pe vremuri, de acasa cu 5-6 ore inainte ca trenul sa plece din Gara de Nord. Pe timpuri, la luarea in primire a vagonului constatai ca nu aveai lenjerie curata pentru calatori, vagonul nu avea materiale suficiente si eficiente pentru a asigura buna incalzire a acestuia (asta pe timp de iarna), astfel, conductorul venea de acasa cu materiale de aprins focul. Multe din instalatiile de pe vagoane nu functionau la luare in primire, atunci conductorul trebuia sa alerge prin hala de reparatii dupa electricieni (sa schimbe becurile, neoanele care nu functionau...etc), mecanici si frigotehnisti sau mai stiu eu ce ca sa repare ce era nefunctional, uneori reusa sa-i aduca pe respectivii meseriasi, alteori nu. Ce sa faca? Trenul trebuia sa plece asa ca se inarma cu multa rabdare, pleca la drum unde primea injurii de tot felul de la te miri ce "intelectual" care nu intelegea ca nu este vagonul lui "ma'sa" de acasa si ca, aceste defecte nu trebuiau remediate de el netinand de meseria lui.
Cu toate astea un conductor stie, a invatat de-a lungul anilor sa remedieze mai tot ce se poate remedia pe timpul parcursului. Daca mai calatoresti si cineva are amabilitatea sa-ti arate continutul unei genti de conductor, o sa ramai uimit ce poate detine in aceasta: surubelnite, patenti, ace, brice si carice.........are 20 kg
Conductorul de vagon (asta ca sa stie cine nu stie), iarna, platea bani pe lemne prin statiile care sunt capete de linie, din buzunarul lui, pentru a reusi sa aprinda focul in vagonul de dormit, asta pentru ca, nu avea materialele necesare acestei operatiuni, acum e altceva, vagoanele sunt pe motorina sau electrice....
As scrie zece zile despre toate aceste lucruri insa nu are rost acum.
Am sa ma refer direct la aceasta cauza dezbatuta de voi.
Furturile pe vagoanele de dormit in trafic extern sunt din anii 1990. De atunci se fura cu nerusinare pe teritoriul maghiar, bulgar....cu stiinta organelor competente din tarile respective.
Aceste probleme sunt cunoscute si para cunoscute, conductorul face un raport de eveniment la fiecare incident, la fiecare cursa.
Deci, EXISTA SUTE, POATE MII DE RAPOARTE PREDATE CATRE CONDUCERE DE-AL LUNGUL ACESTOR ANI!!!!!!!
Conductorul nu poate decat sa anunte pasagerii asupra acestor lucruri, nu este boxer, nu este nici garda de corp (nu este platit pentru asta) deci, nu are cum sa se puna cu hotii !!!!!!
Totusi pentru salariul mizer pe care-l avem unii dintre noi si-au pus viata in pericol pentru calatorii din vagon si asta i-a cam costat, unii dintre ei fiind taiati de catre aceste persoane certate cu legea care actioneaza sub oranduirea si obladuirea politiei din statul respectiv.
Deci nimeni nu le face nimic, nimeni nu ia nici o masura!! Nu este vina conductorului, iar acele incuietori suplimentare s-au montat tot la SOLICITARILE REPETATE ALE CONDUCTORILOR !!!
Pe domn director il doare-n bascheti si de calatori si de noi, il doare doar de buzunarul personal si de afacerile pe care le deruleaza cu ajutorul functiei pe care o are.
Am scris destul de mult si poate putin pentru acest subiect, poate cu alta ocazie :P
@Anonim
RăspundețiȘtergereBună!Tu spui:"Un lucru bun şi cu blogurile astea, ai posibilitatea să scrii tot ce vrei şi ce nu vrei, să arunci în noroi în cine vrei, cine te trage raspundere? Nu zic că este rău, însă dacă vrei să scrii ceva cu adevărat "vandabil" trebuie să te informezi înainte să dai cu bâta în cineva fără să-l cunoşti." Trebuie să-ţi spun că există bloguri şi bloguri.Articolul nu face decât să scoată în evidenţă punctele nevralgice ale sistemului.Nu spun că nu ai dreptate, însă cineva trebuie să amintească de problemele cu care se confruntă călătorii. Din păcate, fiecare încearcă să arunce "pisica neagră" în curtea celuilalt.Ştiu că fiecare face ce poate mai bine.Nu spun că conductorii nu au problemele lor, însă uneori mă întreb cu ce sunt vinovaţi călătorii în ceea ce priveşte condiţiile proaste din trenuri? Omul îşi cumpără bilet şi cred că a plătit nu numai pentru drumul în sine ci şi pentru condiţiile de drum.Preţurile cresc tot timpul la bilete.Din păcate serviciile rămân aceleaşi.Apoi continui şi spui:"Deci nimeni nu le face nimic, nimeni nu ia nici o măsură!! Nu este vina conductorului, iar acele încuietori suplimentare s-au montat tot la SOLICITĂRILE REPETATE ALE CONDUCTORILOR!
Pe domn director îl doare-n bascheţi şi de călători şi de noi, îl doare doar de buzunarul personal şi de afacerile pe care le derulează cu ajutorul funcţiei pe care o are." Trebuie să îţi spun că "Gevaro" este o firmă particulară care are un parteneriat cu CFR-ul.Fiecare îşi ridică comisionul din această afacere.Se pare că ambele părţi sunt vinovate de situaţiile create.Vreau să îţi spun că nimeni nu este de neînlocuit....Nimeni! Dacă domnul director este incompetent, acesta poate să fie schimbat.Conductorii ar trebui să facă grevă, etc...Din păcate, voi tăceţi pentru că vă este frică să nu vă puneţi în pericol locul de muncă.Ciudat,...,există atât de multe probleme şi nimeni nu face nimic....Dezinteres total şi lipsă de responsabilitate!O zi bună îţi doresc.:)
Buna,
RăspundețiȘtergereCred ca daca ai avea 50 de ani nu ai mai discutata cu atata usurinta in mod cert.
Cine crezi ca vrea sa-si pericliteze locul de munca in zilele astea nenorocite? Cand ai acasa guri de hranit, de platit facturi......:((
Crezi ca tine cineva cont de parerea sau greva unor sarmani conductori ?
Atata timp cand in tara asta de 20 de an se perinda aceeasi poiticieni, aceeasi mafioti care au structuri bine inchegate, aceeasi.....
Imi place optimismul tau, esti tanar si este de inteles.
Ca peste tot directorii CFR sunt pusi tot politic, relatii...smecherii...
Nu mai exista nici macar speranta din partea mea.
Cel mai mult regeret ca au murit oameni la "revolutie" care au crezut in ceva. Acum dupa 20 de ani te intreb si pe tine, de ce si pentru ce au murit ?
Oare nemernicii astia care ne conduc,care nu au facut nimic pentru tara asta sunt mai buni ca cei din vechiul regim ??
sa ai o zi buna!!
@Anonim
RăspundețiȘtergereTu spui:"Oare nemernicii aştia care ne conduc,care nu au făcut nimic pentru ţara asta sunt mai buni ca cei din vechiul regim?"
Hai să nu fim răi....Trebuie să recunoaştem că lucrurile au evoluat de atunci.Dacă eram încă pe vremea comunismului cu siguranţă că acum nu aveam internet.Cred că nu ţi-ar plăcea să te întorci în comunism.Chiar dacă pe moment lucrurile nu stau foarte bine, eu am încredere în conducătorii noştrii.Nu trebuie să gândim negativ.
Apoi, ideea de frică aparţine comunismului.Oare chiar ne este frică să spunem lucrurilor pe nume, să schimbăm un om care nu este capabil să facă mai nimic pentru angajaţi şi pentru călători? Eu zic că nu este greu.Însă nu-i aşa, una este să te complaci în aceiaşi situaţie şi alta este să schimbi ceva.O seară liniştită îţi doresc să ai.Apropo, cum te cheamă? Sper că nu îţi este frică să îmi spui cum te cheamă...:)
Problema este nu la cei de la GEVARO. Apropo de furturi pe relatiile externe, sa va vad eu ce ati face voi pe post de insotitor de vagon cand va treziti la usa cu 3-4 animale de fosti soldati albanezi sau kosovari cu cagule pe fata care te inghesuie in cabina ta si te inchid acolo...asa ca nu comentati aiurea. Ca nu respecta regulile ei intotdeauna, e altceva. Si exista destui oameni care discuta despre siguranta pe aceste relatii, dar nu ai ce sa le faci. Doar pe vagoanele cu camera de luat vederi mai au o mica ezitare sa intre, in rest.... Iar vagoanele romanesti ale GEVARO nu cred ca aveau doar O incuietoare. Sigur era al austriecilor. La noi din cauza furturilor s-au montat nu doua, ci 4 sisteme de inchidere a usii (2 incuietori, si 2 lanturi) plus ca daca esti asa de paranoic iti poti aseza si scara astfel incat sa blocheze usa :)) Aseara m-am intors de la Satu Mare cu vagon de dormit si a fost MAI MULT DECAT PERFECT si cum tot am mers pana acum de multe ori asa, tind sa cred ca unii sunt doar carcotasi sau pur si simplu rau-voitori. Sunt roman si nu mi-e rusine sa zic, dar noi ca popor niciodata nu suntem multumiti de nimic, asa ca nu inteleg de ce mai purtam atatea discutii. Ca sa inchei, va zic doar atat, injurati acum CFR-ul (desi vinovat pentru starea cailor ferate de la noi de acum este CFR Infrastructura, nu CFR Calatori, Gevaro sau CFR Marfa, dar la fel, prea putina lume stie, iar cea care stie tace din gura de frica) ca in curand nu o sa mai aveti in cine sa "aruncati cu noroi" deoarece se alege praful de toate caile ferate romane, si toatea astea cu BUNA STIINTA!!
RăspundețiȘtergere@Andrei
RăspundețiȘtergereBună! Îţi înţeleg frustrarea însă vreau să îţi spun că m-am confruntat şi eu pe tren cu o astfel de situaţie jenantă.Ideea este că poliţia din gările internaţionale nu colaborează deloc cu cele româneşti.Există o problemă pe care nimeni nu vrea să şi-o asume.Nici CFR Infrastructură, CFR Călători, Gevaro, CFR Marfă nu fac nimic.Există o delăsare totală.Vagoanele de dormit erau prevăzute cu multe încuietori.Erau patru aşa cum ai amintit şi tu.Am mers cu trenul pe ruta Bucureşti-Praga(Panonia).Am observat că şmecherii atacă mai mult vara pentru că atunci există mai mulţi turişti.Conductorii sunt mână în mână cu hoţii.L-am văzut pe unul dintre ei pe vizor pe coridor, împreună cu şmecherii care încercau uşile cuşetelor de dormit.Nu judec pe nimeni însă trebuie să recunoaştem că nu există siguranţa călătorului. Pleci întreg şi ajungi înapoi acasă ciopârţit.O seară liniştită îţi doresc Andrei.PA!:)
Salutare natiune!Am calatorit cu trenul la cuseta pana la Maramures si inapoi in data de 17 si 19.09.2011 cu aceasta firma Gevaro.Jalnic!!! si spun asta fara rezerve,sunt nationalist si mandru ca sunt roman dar cum ma pot mandrii cu asa ceva?Fara s-o mai lungesc sa va povestesc:(am uitat sa va spun ca nu am mai calatorit cu trenul de 2ani) cand am urcat in vagon am avut un sentiment de ACCEPTABIL in momentul cand am intrat in cuseta SOC!!Incredibil interiorul cred ca era de prin anii1970 se vede dupa designul de interior(am si comentat cu voce tare"calatorim cu vagoanele casate ale nemtilor din 70 abia acum in 2011!)si primele observatii au si aparut ,fata de perna si un cearceaf erau gaurite cred de la tigara,lampile de veghe de la paturi nu functionau,gratarul de protectie pe unde iese aerul rece/cald era strivit,stramb si ruginit,mobilierul vechi,peretele despartitor dintre cusete avea joc si se zguduiau acompaniate de un zgomot enrvant si infernal,normal ca l-am impanat cu bucati de hartie,geamul nespalat,praf peste tot,se face o curetenie asa de ochii soacrei.Cand am ajuns la toaleta, ca pe vremea lu' ceasca,infect, ati venea sa nu pui mana pe nimic,apa abia curgea,clapeta de la toaleta abia functiona,sa nu va spun cum arata dupa 7 ore(aici si proasta educatie a unora),la intoarcere aceleasi lucruri de mai sus dar si ceva in plus,cand ne-am instalat patul de la mijloc ne incurca,am vrut sa stam sa admiram peisajul din patul de jos asa ca l-am ridicat in secunda 2 intra insotitorul de vagon si ne cere biletele apoi ai spun ca il rog ca atunci cand se insereaza sa vina cu cheia tubulara sa lasam patul jos,SURPRIZA!sau poate ca nu ,nu avea cheia potrivita,asa ca am ramas fara pat,noroc ca era deschis al treilea (la primul drum nu era deschis).In final daca GEVARO este responsabil cu exploatarea vagoanelor de dormit atunci s-o faca si la stadard UE,schimbati frate vagoanele ca stau sa cada!Multumim gevaro pentru reclama pe care o faceti in dulapior cu setul de igiena ,este singurul lucru bun si sticluta de 0,5l de apa.
RăspundețiȘtergere@Săndulescu.J
RăspundețiȘtergereBună!Constatări triste care ar trebui să fie luate în seamă de firma CFR GEVARO. Mulțumesc pentru comentariu!Să sperăm că cineva citește tot ce scrie aici și lucrurile se vor schimba în bine.Până la urmă speranța moare ultima nu-i așa? Să ai o zi minunată!:)
Fratilor directorul stie tot cala 2 si unsfert ,dar nu il intereseaza ,n-are mama n-are tata .enteresul si iar enteresul .este sluga bosiilor din minister aasta de mai bie de 9 ani si sa mutat de la un partd la altu ...prietenii stiu de ce .anonim gevarooo
RăspundețiȘtergerecu un salut respectuos(??? la tıganı???)ne-a luat ın prımıre de la usa vagonuluı cu o ploaıe de ınjuraturı nıcı macar sa se jeneze putın de mama femeıe ın varsta,am ramas cu gura cascata....CHİTULESCU TOMİTA
RăspundețiȘtergerefrate ! nu este tigan sigur il cunosc ,e un prost crescut ca si altii in gevaro .
@Anonim
RăspundețiȘtergereEh, dacă spui tu....Despre cine vorbești mai exact? Angajații firmei Gevaro au început să înjure? Este bine să nu răspundem cu aceiași monedă, adică cu alte înjurături!
In seara aceasta fiica mea calatoreste cu trenul national IR 1821 pe ruta Bucuresti-Arad.
RăspundețiȘtergereSpecific ca acest tren a venit de la Mangalia;
I-am cumparat bilet la cuseta de dormit, ca sa calatoreasca in conditii lejere, fiind grav bolnava.Mentionez ca, fiica mea are un animal de companie,pt.care am platit pret dublu la bilet.Trist este faptul ca, inca de pe peron i-a fost interzis accesul in cuseta de dormit, fiind obligata, sa se urce in alt vagon. Motivandu-se faptul ca, nu are voie cu un animal de companie in acea cuseta. Intrebarile mele sunt : De ce de la ghiseul de bilete din gara s-au eliberat cele doua bilete atat pt ea cat si pt animalul ei de companie ?
Cum e posibil ca un calator care are bilet, sa fie silit, sa calatoreasca in picioare in conditii inumane fiind atat de grav bolnav ?Am aflat ca firma care detine cusetele de dormit apartine firmei sub denumirea ,, Gevaro '' . Fiica mea e insotita de prietena ei , care a beneficiat tot de acel refuz de a avea acces sa urce in cuseta cu toate ca ea nu are nici un animal. Mentionez ca locurile lor au fost ocupate de alte persoane .Deci spaga cui e ? Interesul cui ? Cum e posibil sa se intample asa ceva ? Sa calatoresti stand pe hol in picioare cu toate ca ai platit aproape un pret dublu pe bilet ?
@ Carmen Marianne Chelmus,
RăspundețiȘtergereÎmi pare rău să aud asta! O situație extrem de jenantă! Singura soluție este să faci plângere la protecția consumatorului ori la Poliția din gara de unde ai cumpărat biletul pentru fiica ta. Vezi ce îți spune acolo! Sănătate fiicei tale!:(